dinsdag 16 augustus 2011

Londen

Vandaag gaan we weer naar huis. We hebben alles gezien wat we wilden zien, en ik heb wel weer verlang naar Nico en Patrick, maar we kijken terug op een geslaagd weekendje Londen.

Gisteren mocht ik het ochtendprogramma kiezen en Matthijs het middagprogramma. Ik had gekozen voor een bezoek aan de St. Pauls cathedral. Een eeuwenoude katholieke kerk, waar prins Charles getrouwd is met prinses Diana. We hebben een dagkaartje gekocht voor de metro, zodat we de hele dag door Londen konden reizen met hetzelfde kaartje.



Het was een hele mooie kerk. Niet zo groot als ze in Spanje zijn, maar toch indrukwekkend. Prachtige plafonds en een heel mooi altaar. We konden ook naar boven naar de fluisterkapel. Vandaar had je een mooi uitzicht op de binnenkant van de kerk. Matthijs is nog hoger gegaan en kon bovenin over heel Londen kijken. Ik vond de 276 treden naar de eerste laag al meer dan genoeg. Bovendien werd het erg smal en laag en dat vind ik altijd een beetje een eng gevoel. Matthijs zei dat het een erg mooi uitzicht was en dat je net zoveel zag als in de Londen Eye.





Na een uur in de kerk rondgelopen te hebben zijn we weer weg gegaan. We wilden wat gaan eten in Covent Garden. Een wijk met een een market en daarin en omheen heel veel restaurantjes, theaters en andere uitgaansmogelijkheden. Wij zijn die market ingelopen. Daar waren wat vlooien- en antiekmarktjes en veel eetgelegenheden. Ook waren er veel straatartiesten.
We hebben er in de buurt een broodje gegeten.





Toen gingen we op weg voor het middagprogramma, Oxfordstreet en Sloanestreet. Eerst Oxfordstreet, maar dat viel Matthijs tegen. Het was een winkelstraat zoals de Kalverstraat waar wel auto's doorheen mochten rijden, maar het enige wat er reed waren taxi's en bussen. Aan de andere kant van de straat zijn we dus weer de metro in gegaan op weg naar Sloanestreet. Deze beantwoorde wel de verwachtingen. Het duurde even voordat we het gevonden hadden, maar uiteindelijk liepen we dan in de rijke buurt van Londen. Hier reden wel veel dure auto's.



We hebben even wat gedronken, wat door de straatjes gelopen, ik heb in mijn eentje nog een wit wijntje gedronken terwijl Matthijs nog weer rondjes liep op jacht naar mooie auto's en toen had ik zulke zere voeten dat ik naar huis wilde. Thijs was ook moe. We zijn in de metro gegaan en naar het hotel gereden. Daar hebben we even een cola gedronken en de schoenen uitgedaan.

S'avonds zijn we hier in de buurt wat gaan eten, bij Garfunkels. Een simpel restaurant. Thijs had een hamburger en ik de scampi, ook weer echt engels, gefrituurde garnalen in een korstje met patat en sla. Aan de overkant zat een Burger King waar ik nog een BK fusion heb gehaald. Dit keer de smaak mint chocolat. Die hebben ze in Nederland en Spanje niet. Erg lekker! Toen we uit het restaurant kwamen regende het een beetje, dus ik ben naar het hotel gegaan. Matthijs ging weer een stukje lopen met camera en kaart van Londen. Gelukkig had hij de kaart mee, want hij was op een gegeven moment verdwaald. Niet zo erg, want nu kon hij zo opzoeken hoe hij weer naar het hotel kon.

Na een paar potjes kaarten zijn we lekker gaan slapen.

Nu gaan we zo ontbijten en uitchecken. Wat we dan nog een paar uurtjes doen weet ik nog niet. We nemen weer een dagkaartje metro want daar moeten we toch mee naar het treinstation en dan werken we maar langzaam richting het vliegveld. We hebben ook de koffers nog mee, dus erg gemakkelijk iets bezoeken gaat niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten