woensdag 13 juni 2012

Uitgelezen

De ooggetuige was een leuk, kort verhaal dat heel mooi opgebouwd wordt maar voor mijn gevoel abrupt afgebroken wordt. Het had een veel langer verhaal kunnen zijn, maar dat mocht natuurlijk niet als gratis boek voor de maand van het spannende boek. Ik vond het de moeite waard om te lezen. Wat ook de moeite waard was, was het boek vijftig tinten grijs van E.L. James. Een boek waar een enorme ophef over is geweest in Amerika en Engeland en sinds kort in het Nederlands vertaald is. Ik las erover in een column van Daphne Deckers. Geen hoogdravende literatuur, maar een broeierige bouquet reeks s.m. Het verhaal gaat over de 21 jarige Anastasia die verliefd wordt op de multimiljardair Christiaan Grey. Christiaan is echter een Dominant en wil dat Anastasia met hem een s.m. relatie aangaat als Onderdanige. Ik heb het boek in 1 adem uitgelezen en ga zeker onmiddelijk de andere twee delen ook lezen als ze vertaald zijn in het Nederlands. Na dit boek ben ik begonnen in " In mijn dromen" van Simone van der Vlught. Ook een pageturner. Gistermiddag ben ik er in begonnen, en nu heb ik hem ook uit. Voor een groot deel ook vannacht gelezen want ik kon niet slapen. Het verhaal gaat over Rosalie die droomt van een vliegtuigongeluk als ze op vakantie is. Ze wordt bang en boekt haar terugvlucht om. Haar man wil dat niet en gaat toch met de vlucht mee. Deze stort inderdaad neer. Daarna krijgt Rosalie weer een droom over een aanslag op de metro. Erg goed boek! Nu ga ik beginnen in "De Franse tuinman" van Santa Montefiore. Dat zal ik wel niet zo snel uit hebben. Haar boeken kabbelen voort, het zijn mooie verhalen, maar geen pageturners.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten