donderdag 8 maart 2012

Leven onder de Spaanse zon

Als ik in Spanje ben droom ik altijd over voorgoed hier blijven. Het is hier zo heerlijk. Natuurlijk gaan wij gewoon weer terug, ons leven in Nederland leent zich nog niet voor vertrek en daarbij is het daar ook fijn wonen. Maar er zijn genoeg mensen die wel hier komen en blijven. Zo ook de mensen in het boek Leven onder de Spaanse zon. In columns verteld de schrijfster hoe ze met haar man Tom verhuist naar Caudete, een plaatsje op 70 km afstand van Alicante. Leuk en leerzaam om te lezen hoe het ze vergaat. Wel veel weetjes die me niet altijd zoveel interesseren, zoals een uitgebreid verhaal over hoe wijn gemaakt wordt, maar het uitgebreide verhaal over de Jamon en de uitleg over het politiestelsel vond ik wel weer leuk. Ik had het boekje zo uit, was maar 100 pagina's.
Ik had nog een dergelijk boekje mee,Spanje voorgoed van Madelon Schoemaker.Hierin worden de verhalen van een aantal Nederlanders opgetekend die hier naartoe gekomen zijn en geslaagd zijn. Hun verhaal, tips, waarom het is gelukt en wat ze anders zouden doen, het staat er allemaal in. Erg leuk om te lezen. Helaas heb ik het al weer uit want het was niet erg dik, 113 pagina's.Ik had graag meer verhalen gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten