vrijdag 23 december 2011

lezen

Ik had graag laten zien dat ik de taartband af had, of een ander borduursel af had, maar ik ben alleen nog bezig met lezen. Nadat ik vorige week een e-reader heb gekocht heb ik 4600 boeken gedownload. Nu heb ik mijn eigen bibliotheek thuis, heerlijk! Ik ben nu dus helemaal verslaafd aan lezen. Ik heb van de week 4,5 boek uitgelezen. Ik was al begonnen in het nieuwe boek van Saskia Noort, koorts, een echt boek nog.
Ik vind de schrijfstijl van Saskia goed, maar er zat geen echte spanning in. Ik heb niet aan het eind door willen lezen om te weten hoe het afloopt, want dat was al duidelijk vanaf het begin. Toch vond ik het wel leuk om te lezen hoe de partyscene op Ibiza eraan toe gaat. Daarna ben ik begonnen aan Zwarte piste van Suzanne Vermeer. Ik wil eerst al haar (nou ja al zijn, want het was een man die achter dat synoniem zat. Hij is in juni overleden) gaan lezen welke ik nog niet gelezen heb. De boeken heten literaire thrillers, maar er is niet veel literairs aan hoor. Vaak zijn het boeken met weinig dieptegang, maar wel prettig leesbaar. Zwarte piste was niet zo geweldig. Het idee van het verhaal was goed, maar er was veel meer uit te halen. Hier was meteen al duidelijk hoe het af zou lopen, er was geen enkele spanning.
Naar het boek "Ouwe hoeren"was ik ook benieuwd. Verhalen uit de peeskamer van Martine en Louise Fokkens. Deze twee vrouwen zijn in de 60 en hebben hun leven lang achter het raam gezeten. Ik had het zo uit, was erg leuk om te lezen. Allemaal in het Amsterdams en het speelde zich allemaal af in de buurt waar ik vroeger in de viswinkel van mijn vader heb gestaan. De één vertelde van vroeger, de ander, die nog steeds werkt, verteld van nu.
Daarna heb ik weer een boek van Suzanne Vermeer opgezocht. All inclusive. Ook weer niet zo'n sterk verhaal. Over een stel dat all inclusive op vakantie gaat met hun tweeling. Hun tweeling verdrinkt in het zwembad. Je leest hoe het stel ermee omgaat. Dat vond ik wel een sterk stuk, maar de rest van het verhaal, dat wat het toch een thriller zou moeten maken, was weer niet zo sterk. Ondanks de matige spanning vind ik de boeken van Suzanne Vermeer wel leuk om te lezen, en omdat ik me nu eenmaal voorgenomen heb om eerst al haar/zijn boeken te lezen, heb ik het boekje vakantiegeld uitgezocht. Het is niet echt een boek, maar een kort verhaal over een stel dat de aanbieders van timeshare appartementen oplicht. Een leuk verhaaltje, alleen snap ik het einde niet goed. Nu ben ik gisteravond begonnen aan Zomertijd, je raad het al, ook van Suzanne Vermeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten